חנות וירטואלית מצליחה הבנויה ומנוהלת בצורה נכונה יכולה להכניס כסף רב לבעליו.
אך כמו בכל אתר, חשוב להקפיד על כמה כללים חשובים. להלן 20 טיפים להקמת חנות וירטואלית מצליחה:
- תכנון טוב וקפדני הוא הכרחי! אתר לא מתוכנן הוא אתר מבולבל אשר אינו "מושך" מבקרים.
- הצג את המוצרים בחנות הוירטואלית בצורה ברורה ונגישה, בשפה פשוטה שכל אחד יבין.
- הצג את היתרון היחסי בחנות הוירטואלית שלך באופן בולט. אם יש לך מוצר ייחודי שלא ניתן להשיג באתר אחר או מחירים זולים במיוחד - הצג זאת בצורה בולטת.
- עשה הכל על מנת למשוך כמה שיותר גולשים בכל הדרכים האפשריות והמקובלות.
- תשקיע כסף בחשיפה ובפרסום לחנות הוירטואלית שלך, הן באינטרנט והן במדיות נוספות.
- תשקיע במערכת ניהול אתר חכמה, המאפשרת להציע שלל אופציות ייחודיות חיוניות.
- הצע מגוון רחב של מוצרים - לא רק מוצר אחד עיקרי. הצג לקונים גם מוצרים תחליפיים ומוצרים משלימים.
- רצוי מאוד שיהיו כמה סוגי מכירות בחנות הוירטואלית - פומביות, אישיות וקבוצתיות. ככל שהמגוון באתר של המוצרים ודרך מכירתם יהיה גדול כך תגדיל את המכירות.
- הצע מספר אופציות של אמצעי תשלום - מזומן, צ`ק, אשראי, Paypal ועוד...
- תהיה ממוקד ואל תתפזר. אל תנסה למכור כל מוצר אפשרי. התמקד במוצרים שאתה מבין בהם.
- הקפד על תוכן מקורי ויצירתי בחנות הוירטואלית. התוכן הוא אחד הדברים החשובים ביותר בכל אתר אינטרנט - גם באתר מכירות.
- בחר אנשי מקצוע טובים ואל תתפשר על כך - מתכנתים, מעצבים, כותבי תוכן - כך את הטובים ביותר.
- השתמש בכל כלי העזר ל- בניית אתרים הקיימים בשוק והמתקדמים ביותר. יש אין סוף כאלה. ערוך מחקר בנושא!
- השתמש והעזר ברעיונות שכבר קיימים באינטרנט ובחנויות וירטואליות אחרות. הרשת מלאה ברעיונות וכל מה שצריך זה לחפש.
- למד מהמתחרים. החנות הוירטואלית שלך אינה היחידה ברשת. יש גדולים וותיקים ממך שניתן ללמוד מהם.
- הקפד על עיצוב לחנות הוירטואלית שלך. התוכן הוא חשוב מאוד אך גם המראה של האתר. אל תזלזל בתחום הזה.
- דאג שלחנות הוירטואלית תהיה רמת שימושיות גבוהה.
- הקפד על שקיפות ואמינות. אסור שיהיה נתונים בחנות הוירטואלית שאתה לא יכול לעמוד מהם
(מחיר, זמן משלוח וכו`). בטווח הקצר אולי תרוויח אך בטווח הארוך תפסיד קונים.
- ספק את שירות הלקוחות הטוב ביותר. שירות לקוחות גורם לקונים לחזור לאתר ומגדיל את היקף המכירות.
- אל תתייאש! לכל אתר לוקח זמן לתפוס ובמיוחד לחנות וירטואלית.
תן לאתר שלך לפחות שנה לרוץ וקבע יעדים יומיים, שבועיים, חודשיים ורבעוניים שתעמוד בהם.