אז כן זה באמת ככה אפשר לשבת לכתוב, לספר ולנסות לתאר את המוצרים בחנות שלכם בצורה הכי טובה ומקצועית שיש אך אין תחליף לתמונה טובה וברורה שתציג את המוצר באופן ברור ומהיר עבור הלקוחות שלכם!
במיוחד במכירות שמתבצעות באינטרנט בהם הלקוחות שלכם לא יכולים לגעת ולמשש את המוצרים שלכם, לחקור ולהביט בהם מכל הכיוונים, חשוב מאוד לשים תמונות שימחישו באופן ברור את המוצר, הגודל שלו, המרקם, והפרטים הקטנים שנמצאים בו.
חשוב לצלם את המוצר מכמה כיוונים וזוויות כדי להעביר את המוצר לעיני הלקוח ולהמחיש לו מה הוא יכול לרכוש. תמונת תקריב יכולה לעזור בהמחשה.
הרקע חשוב לא פחות. מוצר שמצולם על רקע לבן יכול להדגיש את המוצר טוב יותר ולהבליט אותו. לא מומלץ לצלם מוצר צבעוני על רקע צבועני כדי לא להטמיע את המוצר כחלק מהרקע ולגרום לו להעלם.
רקע שחור יכול לעבוד טוב במוצרים בהירים כגון תכשיטים. הבחירה הטובה ביותר לתצלום מוצרים היא רקע לבן עם תאורה נכונה.
דוגמה למוצר עם רקעים שונים:
משקל התמונות חשוב לא פחות!
תמונה באיכות גבוהה עלולה גם לשקול הרבה. כדי להפחית את משקל התמונה רצוי קודם כל להקטין את המימדים שלה, תמונה למוצר לא צריכה להיות גדולה מ600 פיקסלים הן לגובה והן לרוחב.
בנוסף אפשר להקטין משקל התמונה ע״י הורדת האיכות שלה גם מבלי לפגוע בפרטים הקטנים שבתמונה.
דוגמה לשתי תמונות: הימנית שוקלת 72 קילו-ביט והשמאלית 21 קילו-ביט. רואים הבדל ביניהם??
למוצרים רבים ניתן למצוא תמונות באינטרנט, באתרים של היצרנים למשל.
יש לבדוק את זכויות היוצרים של התמונה לפני השימוש בה!
ואם בכל זאת השקעתם וצילמתם את המוצרים כדי לדאוג שלא "יגנבו" לכם את התמונות ע"י הטמעת חותמת האתר על התמונה עצמה. בשפה המקצועית זה נקרא חותמת מים.
דוגמה לתמונה עם חותמת מים עליה
לסיכום תמונה טובה יכולה לעזור בהגדלת יחס ההמרה של המכירות למוצר אך חשוב לשמור על הכללים של האינטרנט ולא להגזים במשקל התמונה. בנוסף חשוב לא פחות הרקע והתאורה איתה מצלמים.