הדבר הראשון ואולי החשוב ביותר הוא ההתמקדות של החנות הוירטואלית במוצרים מסוימים.
הרבה בעלי חניות וירטואליות חושבים שככל שהיה יותר מוצרים בחנות הוירטואלית שלהם כך הסיכוי שלהם למכור הוא טוב יותר ופה הטעות.
הטעות הזאת נובעת משתי סיבות סיבה ראשונה היא הקידום של החנות הוירטואלית במנועי החיפוש.
סיבה שנייה היא החנות וירטואלית שמוכרת כל כך הרבה מוצרים מכל כך הרבה תחומים פשוט מבלבלת את הלקוח שלכם.
מה הקשר בין המוצרים בחנות וירטואלית ובין התוצאות במנועי חיפוש?
דבר ראשון שיהיה קשה לכם כבעלי החנות הוירטואלית לעשות הוא למצוא מילות מפתח לחנות הוירטואלית שלכם ולקדם אותם, ברגע שיש לכם בחנות הוירטואלית מבחר עצום של מוצרים מסוגים שונים של תחומים לא יהיה לכם אפשרות להתמקד בכמות מזערית של מילות מפתח (מה שבעצם צריך לעשות) תחשבו על מצב שאתם מוכרים נעליים, מכוניות, גאדג`טים, משקפיים, שמלות וכול זה בחנות וירטואלית על איזה מילת מפתח הייתם מקדמים את החנות הוירטואלית...
אז דבר ראשון הוא כמות למילות מפתח, דבר שני הוא האורגניות, מנועי החיפוש אוהבים אורגניות הם רוצים לדעת במה החנות הוירטואלית מתעסקת ככה שאם החנות הוירטואלית מתעסק בנעליים בלבד ומילות המפתח שבחרתם לקדם הם לדוגמה: נעלי נשים, נעליים למכירה, נעלי בית וכו יהיה למנועי החיפוש יותר קל להבין במה החנות הוירטואלית שלכם עוסקת וכך לקדם אתכם יותר טוב, וככל שתמוקמו יותר טוב במנועי החיפוש כך כמות הלקוחות הפוטנציאלים שיכנסו לחנות הוירטואלית תגדל.
אחרי שהסברנו מה הסיבה להתמקדות בתחום מוצרים אחד ולמה זה משפיע על מנועי החיפוש נעבור להסביר למה זה מפריע ללקוח. דמיינו לכם שבעולם המציאותי אתם נכנסים לחנות שמוכרת הכול, יש שם דיסקים למחשב, נעליים, מעילים, כלים לבית ולגינה וציוד למחשב דבר ראשון שהחנות תשדר לכם הוא באלגן, לא משנה אם כול המוצרים יהיו מסודרים והחנות תהנה מעוצבת טוב לא יהיה לכם מושג איפה להתחיל ואיך למצוא מה שאתם רוצים.
ברוב המקרים, (קיימים גם מקרים שלא) עדיף להתמקד במוצר מסוים, אם החלטתם למכור משקפי שמש כדי מאוד שזה יהיה העיסוק שלכם כך יהיה לכם יותר קל זאת מכיוון שכאשר הלקוח הגיע לחנות הוירטואלית שלכם רוב הסיכויים שהוא הגיע לחנות הוירטואלית כי מה שהוא מחפש זה משקפי שמש, במצב הזה הרבה יותר קל להניע את הלקוח לקניה באתר, וכמובן שגם לקנייה חוזרת כי הוא כבר יודע שהחנות הוירטואלית שלכם מוכרת משקפי שמש יהיה לו הרבה יותר קל לזכור אתכם.
מה קורה אם יש לי מוצרים ממגוון רחב של תחומים?
דבר ראשון שמומלץ לעשות הוא לפתוח עוד חנות וירטואלית, העלות של החנות הוירטואלית הוא נמוך מאוד ואין שום סיבה לא לפתוח עוד חנות וירטואלית שתתמחה בתחום השני. מה שעוד הניהול של החנות הוירטואלית לא מסובך ויהיה לכם קל לטפל בלקוחות משתי החנויות.
מה אם אני מתעקש להציג את כל סוגי המוצרים שלי בחנות וירטואלית אחד?
אם בכל מקרה החלטתם להישאר בחנות וירטואלית אחת חשוב שלא תבלבלו את הלקוח, נסו להפריד כמה שיותר בין המוצרים השונים בחנות, צרו להם קטגוריות משלהם עם צבעים שונים או כל דבר אחר שיבדל בין התחומים של המוצרים שאתם מוכרים.
ומה לגבי מנועי החיפוש?
הרבה אין מה לעשות, מה שנכון יהיה לעשות הוא להשקיע יותר מאמצים לקידום האתר בתחומים השונים שלו, אולי אפילו לקדם את הקטגוריות בנפרד, לדוגמה: לקדם את הדף בחנות הוירטואלית שמציג את משקפי השמש בנפרד ולקדם את הדף בחנות הוירטואלית שמציג את חלקי החילוף לרכב בנפרד.
לסיכום: התמקדו במוצרים שאתם מוכרים בחנות הוירטואלית שלכם ככל שהאתר מתמקד במוצר מסוים הוא ניראה יותר מקצועי. ככל שהחנות הוירטואלית שלכם ממוקדת קל יותר לקדם אותה במנועי החיפוש.